Zeszyt A4 i w innych rozmiarach: niezbędny w każdym biurze!

Zeszyt A4 i w innych rozmiarach: niezbędny w każdym biurze!

Zeszyt A4Zeszyt A4 to jeden z najbardziej podstawowych artykułów biurowych. Często nazwa „zeszyt” jest stosowana zamiennie z takimi określeniami jak brulion czy kołonotatnik, dlatego grupa produktowa jest w tym przypadku niezwykle szeroka. 

Warto pamiętać, że zeszyt może pełnić w przedsiębiorstwie wiele istotnych funkcji. Przede wszystkim, pomaga w codziennej pracy, służąc do sporządzania różnego rodzaju notatek, zapisywania obliczeń oraz spostrzeżeń. Oprócz tego może też pełnić jednak funkcję reklamową i przyczyniać się do budowania spójnego wizerunku marki. Mowa tu oczywiście o zeszytach z logo firmy czy eleganckich brulionach będących firmowymi gadżetami. 

Zeszyt A4: wygodne i szybkie sporządzanie notatek

Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach odręczne sporządzanie notatek odchodzi już w zapomnienie. Tymczasem, chociaż rzeczywiście większość pism czy raportów przygotowuje się na komputerze, zeszyty i notatniki nadal okazują się w niektórych sytuacjach niezastąpione.

Sprawdzają się, gdy nie mamy przy sobie urządzeń elektronicznych, a także do błyskawicznego zanotowania pomysłów, spostrzeżeń, danych kontaktowych czy treści rozmów telefonicznych. Okazują się niezbędne podczas różnego rodzaju szkoleń i konferencji, także kiedy prowadzimy np. prezentację i potrzebujemy mieć gdzieś w zanadrzu plan wystąpienia.

Zeszyt A4 jest jednym z najczęściej wykorzystywanych w biurze formatów, chociaż możemy skorzystać też z mniejszych formatów, także zeszytów w wersji kieszonkowej.

Zeszyty jako narzędzia marketingowe

O zeszytach warto z pewnością wspomnieć w kontekście budowania spójności wizualnej firmy, wpływającego bezpośrednio na kreowanie tożsamości marki. Dzięki przygotowaniu zeszytów z odpowiednim nadrukiem możliwe jest wywieranie pozytywnego wpływu zarówno na pracowników własnej firmy, jak i na potencjalnych klientów oraz stałych kontrahentów.

Identyfikacja wizualna firmy polega na kojarzeniu danego przedsiębiorstwa z konkretnym logo, barwami, obrazami. Wszystkie te elementy powinny być spójne i odpowiadać profilowi działalności firmy oraz jej wartościom. Dzięki temu całość łatwiej zapadać będzie w pamięć, a firma stanie się bardziej rozpoznawalna. Jednocześnie tego rodzaju spójność wpływa integrująco na pracowników, którzy czują się częścią całości i częściej identyfikują się ze swoim pracodawcą. Atrakcyjne zeszyty z logo firmy i ciekawą oprawą graficzną są także doskonałym gadżetem reklamowym.

W naszej drukarni przygotujemy dla Ciebie wysokiej jakości notesy klejone z okładką lub bez okładki, z logo firmy czy odpowiednią grafiką. Możemy także po konsultacji z klientem stworzyć cały projekt graficzny, dopasowany do indywidualnych potrzeb oraz możliwości (sprawdź nasze studio projektowe). Kluczowe jest dostosowanie projektu do charakteru działalności firmy oraz do przeznaczenia zeszytu: czy ma on służyć jako wewnętrzny gadżet firmowy, czy raczej ma stać się formą reklamy.

Klasyczne zeszyty

Mówiąc o zeszycie, mamy najczęściej na myśli klasyczny zeszyt szyty, w formacie A5 lub A4. Zwykle takie produkty wykorzystuje się w szkołach, ale równie często okazują się przydatne w biurach.

Zeszyty, oprócz formatów, różnić się mogą od siebie rodzajem oprawy. Te standardowe zazwyczaj posiadają oprawę miękką, wykonaną z grubego papieru. Na rynku znajdziemy jednak również zeszyty z twardą oprawą czy oprawą wykonaną z niestandardowych materiałów np. tworzywa sztucznego; może być ona również przezroczysta lub półprzezroczysta.

Zeszyty dostępne są w różnej grubości, która uzależniona jest głównie od ilości kartek. Do wyboru mamy zeszyty gładkie, czyli z niezadrukowanymi stronami, a także w linię, trzy linie czy kratkę. Najczęściej do celów biurowych wybierane są zeszyty w kratkę.

Zeszyty niestandardowe

Zeszyty A4Zeszyt A4 to bardzo pojemna kategoria. Często oznaczać może także specyficzne formy zeszytu jak np. notesy, kołonotatniki czy bruliony.

Brulionem nazywa się zazwyczaj zeszyty klejone, dość grube, w sztywnej oprawie. Są one z reguły nieco bardziej eleganckie niż „zwykłe” zeszyty, dlatego sprawdzają się doskonale w roli gadżetów reklamowych. Bruliony często mają błyszczącą okładkę, dlatego świetnie prezentować się będzie na niej nadruk z logo firmy lub odpowiednią grafiką – przy połysku kolory stają się bardziej intensywne.

Notes to określenie stosowane często do klejonych (z boku lub przy górnej krawędzi) artykułów biurowych z miękką okładką, służących przede wszystkim do sporządzania szybkich notatek. Wyrywanie kartek z notesów jest błyskawiczne i proste, czasem posiadają one specjalne perforacje jeszcze bardziej ułatwiające to zadanie. Z drugiej strony notesami nazywa się czasem grupę bardziej ekskluzywnych produktów, w eleganckich oprawach np. ze skóry naturalnej. Takie artykuły są najczęściej szyte i sprawdzą się np. jako podarunek dla stałych klientów. Warto wówczas na ich oprawie wytłoczyć logo czy nazwę firmy. Notesy firmowe mogą więc być zarówno stosunkowo tanimi artykułami codziennego użytku bądź droższymi artykułami pełniącymi funkcję marketingową.

Wśród niestandardowych produktów papierniczych używanych w biurach i zaliczanych nieraz do kategorii zeszytów, wymienić należy z pewnością również kołonotatniki. Ich specyficzne łączenie umożliwia szybkie wyrywanie kartek, które dzięki istnieniu specjalnych otworów możemy potem umieścić w skoroszycie lub segregatorze. To bardzo przydatne rozwiązanie, pozwalające oszczędzić czas potrzebny na dziurkowanie dokumentów. Szczególnie praktyczne są kołonotatniki, w których kartki, oprócz otworów, posiadają też perforację; jeśli nie chcemy wpinać kartki do segregatora, możemy wygodnie ją wyrwać, pozbywając się jednocześnie otworów – taka kartka zachowuje schludny wygląd.

Zeszyt A4 to podstawowe wyposażenie każdego biura. Możemy wybierać między różnymi typami okładek, wieloma formatami czy niestandardowymi funkcjami, aby dopasować typ zeszytu do konkretnych potrzeb. Warto też zwrócić uwagę na możliwości marketingowe, jakie daje przygotowanie zeszytu z logiem czy nazwą firmy.