Skorowidz i wizytownik: produkty, które zapewnią porządek w danych

Skorowidz i wizytownik: produkty, które zapewnią porządek w danych

SkorowidzSkorowidz czy wizytownik to proste biurowe akcesoria, których nie może zabraknąć w żadnym przedsiębiorstwie. Pozwalają na wygodne przechowywanie ważnych danych teleadresowych, czy też innych informacji.

Dzięki szerokiej gamie różnego rodzaju skorowidzów oraz wizytowników każdy znajdzie model dopasowany do konkretnych potrzeb. Do wyboru mamy skorowidze w formie zwykłych zeszytów czy eleganckich segregatorów. Wizytowniki mogą mieć formę albumu, wizytownika obrotowego bądź prostego pudełeczka. Zobacz atrakcyjne artykuły biurowe dostępne w naszym sklepie!

Skorowidz: do czego służy?

Skorowidz nazywany jest czasem również indeksem. Jego zadaniem jest przechowywanie danych w uporządkowany sposób. Najczęściej są one posegregowane i ułożone w porządku alfabetycznym. Pozwala to na wygodne notowanie oraz szybkie odnajdowanie potrzebnych na bieżąco informacji.

Jakie dane przechowywane są w skorowidzach? Możliwości jest naprawdę wiele. Najczęściej są to jednak po prostu dane teleadresowe – w skorowidzu zwykle znajdują się takie rubryki jak: imię, nazwisko, adres, numer telefonu, faks czy adres mailowy. W ten sposób możemy zatem przechowywać dane pracowników, kontrahentów, potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych.

Niektóre skorowidze przeznaczone są do przechowywania bardzo konkretnych danych np. danych pracowników, danych księgowych czy informacji dotyczących poszczególnych projektów. Możemy zaprojektować własny skorowidz, który stanie się indeksem wybranych pojęć z jakiejś dziedziny.

Jakie rodzaje skorowidzów mamy do wyboru?

Skorowidz jest jednym z podstawowych akcesoriów w każdym biurze, podobnie jak teczka na dokumenty, teczki do akt osobowych czy segregatory. Dzięki dostępności skorowidzów w wielu różnych odsłonach bez problemu znajdziemy model optymalnie dopasowany do profilu naszej działalności.

Skorowidze mają najczęściej format A4, A5, A6 czy ewentualnie A3. Zazwyczaj dostępne są w formie kołonotatników lub szytych czy klejonych notatników, które po bokach mają specjalne zakładki z literami alfabetu. Zakładki pozwalają na szybkie znalezienie potrzebnych informacji. Grubość skorowidza, ilość stron czy ilość miejsca na notatki zostawionego na każdej stronie to kwestia wyboru – bez trudu znajdziemy modele o różnych atrybutach. Popularnym rozwiązaniem jest również skorowidz w formie segregatora, z wymiennymi wkładami. Jeżeli zależy nam na eleganckim wyjściu, wybierzmy model w skórzanej lub skóropodobnej oprawie – taki skorowidz będzie też świetnym prezentem dla pracowników czy kontrahentów.

Skorowidz – czy może pełnić funkcję marketingową?

Warto pamiętać, że dobrze zaprojektowany skorowidz może pełnić nie tylko funkcję praktyczną, ale również marketingową. To dobry pomysł na prezent dla współpracowników lub partnerów biznesowych. Warto wówczas postawić na elegancką formę szytego notesu, najlepiej wykonanego z naturalnej skóry. Na okładce może być wytłoczone logo firmy bądź jej nazwa. Pamiętajmy, by forma była spójna ze strategią wizualną naszego przedsiębiorstwa – to dobry krok w kierunku wzmocnienia rozpoznawalności marki.

Wizytownik: jak przechowywać wizytówki w odpowiedni sposób?

Niezależnie od tego, w jakiej branży działa nasza firma, z pewnością na co dzień mamy do czynienia z dużą ilością różnych wizytówek. Część z nich stanowią nasze własne wizytówki, które powinniśmy mieć zawsze pod ręką. Pozostałe to wizytówki otrzymane od partnerów biznesowych, potencjalnych klientów czy współpracowników. Jak uporządkować wszystkie wizytówki, by nie zapanował wśród nich bałagan? Z pomocą przychodzi nam wizytownik – jest on szczególnie przydatny w przypadku osób pracujących w dziale marketingu, a także osób na stanowiskach kierowniczych czy zajmujących się kontaktem z klientami. 

Najpierw zastanówmy się, jak przechowywać własne wizytówki. Zawsze musimy mieć je przy sobie, bo nigdy nie wiadomo, kiedy spotkamy potencjalnego klienta naszej marki. Nie możemy podać mu brudnej czy pogniecionej wizytówki – to świadczyłoby o braku profesjonalizmu. Dlatego dobry wizytownik powinien przede wszystkim zapewnić właściwą ochronę naszych wizytówek. Wybrać niewielki wizytownik przypominający wyglądem portfel, czy też raczej duży album na wizytówki? Wszystko zależy od tego, czy zwykle przyjmujemy klientów i odbywamy spotkania w biurze, czy może częściej pracujemy w terenie. W pierwszym przypadku możemy postawić na spory, elegancki wizytownik, który zawsze będzie na biurku. W drugim – znacznie lepiej sprawdzi się lekki, niewielki, mobilny wizytownik na kilka wizytówek.

Jeżeli chodzi o wizytówki, które otrzymujemy od innych osób, istnieje kilka sposobów ich przechowywania.

  • Jednym z nich są wspomniane już albumy na wizytówki. Mają one formę segregatora bądź eleganckiego notesu, w którym znajdują się specjalne koszulki foliowe na wizytówki. Umożliwiają przechowywanie na jednej stronie nawet kilkunastu wizytówek. Możemy porządkować je na różne sposoby, korzystając z funkcjonalnych zakładek. Albumy zazwyczaj są spore i dość ciężkie, najlepiej sprawdzają się więc w biurze.
  • Nieco mniej elegancką, ale bardzo poręczną formą przechowywania wizytówek są tzw. wizytowniki obrotowe. Kieszonki foliowe na wizytówki są w tym przypadku umieszczone na specjalnym obrotowym mechanizmie, który umożliwia ich wygodne i szybkie przeglądanie. Taki wizytownik jest dość lekki, poręczny, i zajmuje o wiele mniej miejsca niż album.
  • Dużą popularnością cieszą się również proste, ale eleganckie pudełka, w których układa się wizytówki. Nie jest to najwygodniejsze rozwiązanie, jeśli chodzi o szybkość wyszukiwania niezbędnych danych – wygląda jednak bardzo estetycznie, jest lekkie i zajmuje mało miejsca. Pudełka mogą posiadać wygrawerowane logo firmy bądź inne atrakcyjne wizualnie elementy.

Skorowidz to prosty sposób na uporządkowanie danych teleadresowych bądź innych ważnych dla przedsiębiorstwa informacji. Dzięki wizytownikowi możemy zawsze mieć przy sobie profesjonalnie wyglądające wizytówki, a także przechowywać wizytówki otrzymane od innych w komfortowy sposób. Pamiętamy, że zarówno skorowidz, jak i wizytownik, mogą jednocześnie pełnić funkcję marketingową i przyczyniać się do budowania wizerunku firmy.