Wizytownik to często niedoceniany przedmiot, bez którego nie może się jednak obejść żadna firma. Prowadząc własną działalność, musimy dbać o to, by zawsze mieć przy sobie gotowe do wręczenia wizytówki. Pozwala też na uporządkowanie wizytówek otrzymanych od klientów czy wspólników biznesowych.
Dobrze dobrany do potrzeb wizytownik powinien być nie tylko funkcjonalny, ale również estetyczny. Warto dopasować go do rodzaju prowadzonej działalności – czy zależy nam na mobilności, czy raczej potrzebujemy więcej miejsca na nowe kontakty? Zobacz, jak wybrać wizytownik idealny!
Wizytownik to przedmiot, o którego istnieniu często zapominamy. Jednak jest potrzebny w każdej firmie, ponieważ bez niego w naszych kontaktach szybko zapanuje chaos. Jest również nieoceniony ze względów marketingowych.
Każdy przedsiębiorca powinien zawsze mieć przy sobie choć kilka wizytówek. Można nosić je w portfelu lub kieszeni, jednak wygląda to mało profesjonalnie. Poza tym, tak przechowywane wizytówki często są wymięte, zabrudzone, mniej czytelne. Odpowiednio przechowane w wizytowniku będą w świetnym stanie i nie przyniosą nam wstydu.
Z drugiej wizytownik to nieoceniona pomoc w uporządkowaniu wizytówek, które sami otrzymujemy. Nie chcemy przecież, by gdzieś się nam zapodziały cenne kontakty biznesowe. Używając wizytownika, możemy mieć je zawsze pod ręką i ułożyć według klucza ułatwiającego korzystanie z nich.
Oczywiście, aby wizytownik spełniał swoją rolę, muszą się w nim znaleźć eleganckie i dopasowane do charakteru naszej działalności wizytówki. W drukarni internetowej Drukom wydrukujemy dla Ciebie wysokiej jakości wizytówki, a jeśli nie masz na nie pomysłu, zaprojektujemy je w naszym studiu projektowym według Twoich wskazówek.
Na rynku znajdziesz wiele rodzajów wizytowników. Niektóre z nich, określane jako biurkowe, mają formę obrotowego stojaka ustawianego na biurku. Nie jest to model mobilny, ale sprawdzi się, jeżeli przez większość czasu przebywasz w biurze i tam właśnie przyjmujesz klientów czy nawiązujesz kontakty biznesowe.
Inną formę mają duże wizytowniki albumowe, mające zwykle format A4. Są one dość ciężkie, eleganckie i bardzo pojemne – w przezroczystych koszulkach można przechować nawet kilkaset wizytówek. To również rozwiązanie raczej do użytku biurowego, ponieważ trudno byłoby zawsze mieć przy sobie tak duży i stosunkowo ciężki przedmiot.
Obecnie bardzo dużą popularnością cieszą się małe i poręczne wizytowniki w formie etui, najczęściej wykonanego z dobrej jakościowo skóry. Dzięki niewielkim rozmiarom są bardzo mobilne i często można schować je nawet w kieszeni. To świetne rozwiązanie dla osób, które zawsze są w ruchu, a zawsze chcą być gotowe na nawiązanie nowych biznesowych kontaktów.
Wysokiej jakości wizytowniki kupisz w niewielkich studiach projektowych, ale także w dobrych sklepach z artykułami biurowymi – znajdziesz tam nie tylko papier ozdobny, etykiety samoprzylepne czy długopisy, ale również praktyczne etui i ułatwiające pracę organizery.
Kiedy już zdecydujemy, jaki rodzaj wizytownika nam odpowiada, pora zastanowić się nad jego konkretnymi cechami. Na początku warto wybrać materiał, z jakiego będzie wykonany. Zdecydowanie najlepiej wypada tu naturalna skóra, najlepiej garbowana roślinnie, co zapewnia jej sprężystość i jednocześnie miękkość.
Dobry wizytownik kieszonkowy nie może być zbyt sztywny ani zbyt miękki – powinien sprawić, że wizytówki nie będą pogniecione, a jednocześnie nie zaginać ich rogów w nieestetyczny sposób. Warto zwrócić uwagę na pojemność wizytownika i dopasować ją do własnych potrzeb. Kolejną kwestią jest wygodne oddzielenie wizytówek naszych od tych, które sami otrzymujemy.
Wizytownik to niezwykle funkcjonalny gadżet, w który powinien zaopatrzyć się każdy właściciel firmy czy marketingowiec. Dzięki niemu przechowywanie wizytówek będzie proste, a nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów biznesowych stanie się czystą przyjemnością.
Więcej na podobne tematy znajdziesz w artykułach: