Etykiety cenowe, czyli tak zwane cenówki, to szeroka grupa produktów wykorzystywanych na co dzień w wielu branżach. Z etykietami cenowymi spotkamy się nie tylko w każdym sklepie, ale też na różnego rodzaju ekskluzywnych wystawach czy podczas prezentacji biznesowych. Wbrew pozorom służą nie tylko do zaprezentowania ceny towaru – pełnią również ważną funkcję reklamową.
W naszej drukarni przygotujemy dla Ciebie kompleksowy projekt etykiet i zaproponujemy najdogodniejszą opcję wydruku. W ofercie znajdziesz także inne artykuły reklamowe – drukujemy m.in. ulotki, katalogi, plakaty oraz inne materiały, dzięki którym możliwe jest zaprezentowanie własnych usług czy towarów w przystępny i atrakcyjny sposób.
Etykiety cenowe pełnią przede wszystkim bardzo praktyczną funkcję – pozwalają w czytelny sposób zaprezentować cenę konkretnego produktu. Umieszczona na produkcie etykieta najczęściej informuje nas o jego cenie, czasem o szczególnej promocji, bądź też zawiera inne, dodatkowe, informacje.
Cenówki są niezbędne w każdym sklepie, a często wykorzystuje się je również np. w magazynach. Nic dziwnego, że na rynku znajdziemy tak szeroki wybór etykiet cenowych – muszą być dostosowane do zróżnicowanych warunków, charakterystycznych dla poszczególnych branż.
Wybierając etykiety cenowe, nie możemy zapominać o tym, że mogą pełnić również funkcję reklamową. Jeżeli zostaną zaprojektowane i umieszczone w odpowiedni sposób, mogą przyciągać wzrok potencjalnego klienta i zachęcać go do zakupu. Atrakcyjnie zaprojektowane cenówki to także świetny sposób na zwrócenie uwagi na konkretną akcję promocyjną.
Projektując etykiety cenowe, które mają pełnić funkcję marketingową, zwróćmy uwagę na to, by były w pełni zgodne ze strategią wizualną firmy. Pomogą wtedy w budowaniu tożsamości i spójnego wizerunku naszej marki. Wszystko ma znaczenie – wybór kształtu etykiety, materiału, z jakiego zostanie wykonana, dobranych kolorów oraz czcionki, a nawet sposób, w jaki etykieta zostanie zamieszczona na produkcie. Warto skorzystać z pomocy specjalistów przy projektowaniu tego rodzaju etykiet – pomogą nam uwzględnić wszystkie istotne aspekty i sprawić, by reklama była skuteczna.
Ogromną popularnością cieszą się etykiety samoprzylepne. Są one wykorzystywane na co dzień w wielu sklepach oraz np. przez producentów żywności. Wykorzystanie papieru samoprzylepnego pozwala na szybkie umieszczenie ceny na wybranym produkcie.
W niewielkich sklepach często korzysta się z cenówek w rolce, które nalepia się ręcznie, a następnie wypisuje się na nich ceny. To rozwiązanie bardzo nieskomplikowane i ekonomiczne, jednak nie sprawdza się w przypadku dużej ilości towaru. Dlatego w większych sklepach korzysta się często ze specjalnych maszyn do naklejania cen, a same ceny są nadrukowywane na papier samoprzylepny. Wiele programów księgowych posiada opcję pozwalającą na wygodne drukowanie cenówek.
Papier samoprzylepny składa się z podłoża z papieru silikonowego, warstwy kleju oraz warstwy ochronnej, wykonanej zazwyczaj z folii bądź papieru. Usuwając warstwę ochronną, możemy nakleić etykietę. Planując wykonanie samoprzylepnych cenówek, musimy przemyśleć, jaki rodzaj papieru samoprzylepnego będzie odpowiedni. Możemy wybrać papier samoprzylepny o matowym lub błyszczącym wykończeniu, powlekany lub niepowlekany, dostępny w formie arkuszy lub rolek.
Cenówki samoprzylepne są najczęściej drukowane na papierze, który umożliwia ich wielokrotne naklejanie – nie powinny zostawiać śladu po odlepieniu. Zazwyczaj przykleja się je bezpośrednio na konkretny produkt, czasem również na listwy cenowe.
Innym rozwiązaniem jest zaopatrzenie się w kartonowe etykiety cenowe. To ciekawa alternatywa dla samoprzylepnych cenówek – wypisane ręcznie lub zadrukowane etykiety umieszcza się na listwach cenowych czy specjalnych szpilkach do cen.
Etykiety cenowe wykonane ze sztywnego papieru wykorzystuje się też w przypadku eleganckich produktów. Są wówczas umieszczane bezpośrednio na nich, za pomocą gustownego cienkiego sznurka czy wstążki. Mogą mieć też specjalny kształt, umożliwiający wygodne założenie na produkt – dobrym przykładem są tu etykiety cenowe na butelki. Kartonowe cenówki są często wykorzystywane w przypadku produktów z grupy premium, czy też lokalnych, ekologicznych wyrobów.
Wybierając konkretne cenówki, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na to, w jaki sposób mają zostać użyte. Czy będziemy nalepiać je w dużych ilościach, czy raczej będą wykorzystane w jednej konkretnej akcji promocyjnej? Czy zostaną zastosowane na masową skalę czy na produktach kategorii premium?
Musimy podjąć decyzję, z jakiego materiału zostanie wykonana etykieta – czy będzie to papier samoprzylepny, folia, a może karton? Pamiętajmy, że niektóre etykiety powinny być zawsze laminowane. Dotyczy to np. tych przeznaczonych na produkty eksponowane na wystawach zewnętrznych (np. artykuły ogrodnicze), które muszą być zabezpieczone przed deszczem czy działaniem słońca. W branży spożywczej szczególną uwagę zwraca się na to, by cenówki były przystosowane np. do przechowywania w chłodni.
Ważną kwestią jest kształt etykiety. Najczęściej jest ona prostokątna, jednak bardziej fantazyjne kształty, a także rzucające się w oczy barwy, sprawdzają się dobrze w przypadku różnego rodzaju promocji.
Etykiety cenowe pełnią przede wszystkim funkcję praktyczną – jednak zaprojektowane w odpowiedni sposób mogą przyczynić się również do wzrostu rozpoznawalności marki. Wybierz materiał właściwie dopasowany do potrzeb i skorzystaj z pomocy profesjonalisty przy zaprojektowaniu cenówek.
Więcej na podobne tematy znajdziesz w artykułach: