Teczki firmowe to jedne z najbardziej popularnych artykułów biurowych. Obok takich produktów jak segregator czy skoroszyt, stanowią podstawę przechowywania, segregowania i archiwizowania dokumentów. Warto jednak wiedzieć, że mogą pełnić również funkcję reklamową i wspierać budowanie tożsamości marki. Powinny wtedy być opatrzone logo firmowym i odpowiadać strategii wizualnej przedsiębiorstwa.
Sprawdź teczki firmowe dostępne w naszej bogatej ofercie: mamy dla Ciebie m.in. teczki z gumką, teczki wiązane czy teczki na rzepy, dostępne w wielu różnych modelach i odcieniach.
Teczki firmowe są niezbędne w każdym przedsiębiorstwie. Służą przede wszystkim do przechowywania dokumentów – zarówno tych bieżących, które musimy mieć pod rękę, jak i tych podlegających już archiwizacji. Dzięki teczkom są one starannie posegregowane i opisane. Dane możemy w każdej chwili szybko odnaleźć.
Teczka na dokumenty przydaje się także podczas różnego rodzaju wydarzeń branżowych: szkoleń, konferencji, spotkań. Pozwala na uporządkowanie i przygotowanie dokumentów niezbędnych podczas wygłaszania przemówienia lub prowadzenia prezentacji czy spotkania. W teczkach możemy też zebrać wszystkie dokumenty przeznaczone dla uczestników wydarzenia np. agendę spotkania, listę prelegentów, dodatkowe materiały itp.
Warto pamiętać o ważnym aspekcie, jakim jest budowanie marki poprzez zastosowanie spójnej strategii wizualnej. Nawet takie pozornie banalne elementy jak teczki firmowe stanowią jego istotny element. Przygotowując teczki w barwach firmowych oraz z firmowym logo czy hasłem reklamowym, dbamy o rozpoznawalność naszej firmy. Dobrze jest przekazać je pracownikom, a także używać ich w roli gadżetów reklamowych dla potencjalnych klientów czy kontrahentów.
Istnieją też teczki stworzone z myślą o specyficznych zastosowaniach. Są to np. teczki akt osobowych czy teczki do podpisu.
Najbardziej popularne rodzaje teczek wykonane są z tektury: białej, szarej lub kolorowej. To rozwiązanie bardzo korzystne cenowo i wystarczające np. do celów archiwizacyjnych. Niektóre modele są miękkie, inne sztywniejsze czy laminowane.
Do wyboru mamy również teczki zrobione z tworzyw sztucznych. Najczęściej jest to PVC, ale też np. polipropylen. Takie teczki zazwyczaj są nieprzezroczyste, dostępne w szerokiej gamie kolorystycznej. Możemy jednak znaleźć na rynku teczki plastikowe przezroczyste.
Teczki firmowe różnią się między sobą także rodzajem zapięcia. Te najpowszechniej używane zapinane są na gumkę lub wiązane za pomocą specjalnej tasiemki.
Nieco rzadszym rozwiązaniem jest zapięcie na rzep lub zatrzask. Najczęściej stosuje się je w przypadku teczek o grubszym grzbiecie, mieszczących większą ilość dokumentów.
Warto dodać, że nie wszystkie teczki są zapinane. Niektóre z nich posiadają jedynie specjalną kieszonkę, która zapobiega wypadaniu dokumentów, jednak nie mają zapięcia. Są to głównie bardziej eleganckie modele, wykonane z grubych i sztywnych materiałów, sprawdzające się np. na konferencjach czy szkoleniach. Mają stosunkowo małą pojemność.
Wybierając teczki, na pewno zwrócimy uwagę na szerokość grzbietu – to ona zadecyduje o grubości teczki, a zatem o tym, jak pojemna będzie. Do dyspozycji mamy z reguły teczki o grzbiecie w zakresie szerokości od 20 nawet do 100 mm, każdy więc znajdzie spokojnie coś dla siebie.
Sprawdźmy również, w jaki sposób możemy opisać zawartość konkretnej teczki. Niektóre modele posiadają z przodu na okładce specjalne miejsce na podpis. Inne możemy podpisać na grzbiecie. Czasami teczki nie mają wyznaczonej przestrzeni na wykonanie opisu – konieczne jest wówczas użycie specjalnych naklejek. Dotyczy to w szczególności teczek plastikowych.
Jeżeli teczka ma nam posłużyć jako gadżet reklamowy, z pewnością warto postawić na model nieco lepszej jakości. Sprawdzą się tutaj sztywniejsze teczki laminowane lub z błyszczącego papieru, który zapewni doskonałe odwzorowanie kolorów.
Kluczowe jest dopasowanie projektu teczki do kolorystyki charakterystycznej dla firmy – w ten sposób zachowamy spójność i zwiększymy rozpoznawalność. Konieczne jest oczywiście umieszczenia na nich loga przedsiębiorstwa lub chwytliwych haseł reklamowych czy adekwatnych grafik.
Teczki firmowe są nie tylko podstawowymi artykułami biurowymi służącymi do przechowywania dokumentów, ale też ważnymi gadżetami reklamowymi. Warto wykorzystać ich wszystkie zalety, aby w optymalny sposób połączyć aspekty praktyczne z wizerunkowymi.
Więcej na podobne tematy znajdziesz w artykułach: